Harmincas

Harmincas

RSS   AUDMAX   2023-08-11 15:10   2023-08-12 19:48

 

 

30. Gitármánia és Zenei Továbbképző Tábor, Szolnok
Most, hogy hazajöttünk, rendet raktunk, minden odavitt cucc a helyére került és a jelentős alvásdeficit is csökkent, van mód picit átgondolni, ülepíteni az emlékeket.
Homályos emlékeim szerint először valamikor a 2000-es évek elején lehettem itt, a hányattatott kezdő évek után Szolnokra került rendezvényen. A mostani volt a tizenhatodik (!) alkalom, hogy stábtagként voltam jelen. (A legendárium szerint a balatoni csendrendelet létrejöttéhez nagyban hozzájárult egy ott tartott tábor.)

 


De hogy mi is ez? Minek csináljuk? Miért jó ez bárkinek is? Jó-e ez egyáltalán?  Hogy bírod még csinálni? Ezeket a kérdéseket kapom azoktól, akik még hírből sem ismerik a rendezvényt, illetve teszem fel magamnak évről évre.

Akit mindez mélyebben érdekel, kattintson és merüljön el a tavalyi évben írt hasonló összegzésben, melynek címe Zenészmennyország napszámosai, vol.29. Nem kezdem el sorolni, mennyi meló előkészíteni, összepakolni, odavinni, majd felépíteni egy zenei tábort több színpaddal és temérdek próbahellyel. Sok. Üzemeltetni? Sok. Lebontani, elpakolni, hazahozni, eltakarítani, helyére tenni? Sok. Érdekel? Nem. Azért, mert az érzelmi töltés, amit a tábor egy hete ad, pótolhatatlan. Pótolhatatlan, mint a kapcsolatrendszer, ami kiépült, kiépül. Jó, de mennyit keresel vele? Hangzott el ez a kérdés is többször. Nem titok, ugyanannyit, mint a szobatársaim, akikkel a Tiszaligeti Szabadidőközpont szocreál apartmanjain osztoztunk. Hangszerforgalmazók, demonstrátorok, zenetanárok, zenészek, szövegírók és egyéb kreatívok, akik a tábor hátországát adják és kéz a kézben dolgoznak sikerességéért.
Nem könnyű sokadik alkalommal összefoglalni az összefoglalhatatlant, nem is írok sommás dolgokat. Nem is fejtem meg, mitől és hogyan lehetne jobb és színvonalasabb a tábor. Nem lehet, hisz így jó, ahogy van. Ha változtatnánk a jelenlegi struktúrán, személyzeten, létszámon, helyszínen, az már nem lenne ilyen elképesztő. De nem is tisztem ezt fejtegetni.


Szóljanak a következő sorok az Audmaxhoz köthető történésekről. Mint az a korábbi írásokból kiderült, cégünk jelentős szerepet vállal többedmagával a tábor lebonyolításában. Segíti előadókkal, személyzettel, eszközökkel és díjakkal.
Az előadók nem termékbemutatókat tartanak, hanem próbálnak tudást átadni az általunk forgalmazott hangszerek és berendezések segítségével. Olyan művészeket kerestem ezévben, akik így, vagy úgy, emlékezetem szerint meghatározói a tábor életének.

 



Szebényi Dani évről évre elképeszt különutas elképzeléseivel és annak gyakran oldschool megvalósításával. Legyen szó zenekarozásról, éneklésről vagy zongorázásról. Kurzusán nem meglepő módon a zongorázás közben éneklésről beszélt és mutatott technikákat, trükköket. A godfather. zenekarban egy KORG KRONOS-t használ billentyűként, fülében egy L’Acoustics Contour XO fülmonitor fülessel, háta mögött 2db Trevis monitorládával a színpadi energiák kiegyenlítése végett.

 


A Blues MD Dani és Gotthárd Misi formációja, létrejötte megelőzi a hangos zenekarét. Itt általában duo formációban adnak elő saját és feldolgozott blues dalokat. Dani itt is egy KORG KRONOS-t használt, a formációt a tábor egyik régi állandó tanára, Lukács Peta egészítette ki vendégként. Nehezen lehetne belekötni a produkció színvonalába.

 



Ha már Petát említettem, kettőnk (céges) kapcsolata az időszámítás kezdetéig nyúlik vissza. Nagyjából itt kezdődött a barátkozásunk, hacsak nem Remo nappalijában. Peta Audio-Technica mikrofonokat és vezeték nélküli gitárcuccot használ élőben és stúdióban is. Magas szintű gitározása, manuális és elméleti tudása régóta segíti a táborlakókat. Már azokat, akik értik ezeket a magasságokat.

 



Cséry Zoli a legismertebb és legkeresettebb billentyűsök közé tartozik már évek óta. Billentyűs és zenelméleti videói sikerrel futnak a videómegosztó és közösségi oldalakon. Így egyértelmű volt, hogy kurzusán a zongorás dalszerzésről beszélt sajátos felfogásban.

 


Az Antares zenekar ifjú billentyűse Dér Dávid, aki zenekarával a zenei életbe történő berobbanásuk óta részese a tábor életének, egy hálátlannak tűnő feladatot vállalt. Miszerint egy 20 éve gyártásban lévő hangszer nyújtotta lehetőségeket mutassa be a táborlakóknak. Az idén 20 éves microKORG rohamszinti XL+ variánsával készítettek dalrészleteket több stílusban úgy, hogy minden hangszer a microKORG-ból érkezett.

 



Bárki bármit gondol, Lee Olivér a hazai gitáros szcéna egyik meghatározó alakja. Az első, általa megnyert Újgitáros verseny óta - aminek az Audmax volt a fő támogatója, valamint itt a táborban volt a döntő és az arra történő felkészülés - van a holdudvarunkban. Ez számunkra megtisztelő, hiszen a gitározáshoz és a gitárhanghoz való hozzáállása egyedülálló. Fogalmazhatnék úgy is, hogy teljesen másként áll a pedálok próbálgatásához és a hang kereséséhez, mint a gitárosok többsége. Lehet, hogy fordítva ül a lovon, de lehet, hogy nem. A KORG Nu:Tekt pedáljait adtam a kezébe, amire azt mondta, szereti a nem hétköznapi dolgokat. Kurzusán is ezek voltak felelősek a keresetlen hangokért.

 



Utána ék! nevezetű zenekarával játszották ki a terített betlit. Elképesztő hangulatú, többnyire középtempós, bluesos rock, ahol minden zenekari tag együtt lélegzik. Olivér játékát és énekét kiválóan támogatják. Arról nem is beszélve, hogy Bence mindkét billentyűje KORG.

 



Verók András Olivérrel egyidőben került a táborba, ha jól emlékszem. Egy darabig dolgoztunk is együtt a gitar.blog.hu oldalon, ő is régi táborozó. Andrisék családilag be vannak oltva gitárral, és a gitárhangzás iránti maximális elkötelezettsége sarkallt arra, hogy a kezébe nyomjak néhány VOX Valvenergy pedált. Ezek az analóg overdriveok még az ő kényes pontossággal összeállított pedálboardjában is jól mutattak. De ami a legfontosabb, jól szóltak a kezei alatt.

 



Végül az egyetlen lány a csapatban, Pacziga Linda, aki mellett nem lehet elmenni, hiszen réges-régi táborozó, a tábor énektanára és segítője. Linda Audio-Technika felhasználó a hétköznapokban, itt sem volt rest kipróbálni az újdonságként bemutatott ATS99 énekmikrofont, ami után lelombozva jelentette ki, hogy most akkor kell egy ilyet is beszereznie.


Kollégáink, Hermann János és Csepregi Géza a tábor egyik központi színpadát, a Fa10-nek nevezett sátrat üzemeltették a Szent György Médiaiskola hangtechnikus gyakornokaival helyt adva itt dob- és énekóráknak, zenekari gyakorlatnak és mesterkurzusoknak. (Fun fact: A Fa 10 valójában a tábot 10-es épülete volt messze a központtól, de rádőlt egy hatalmas fa, így visszavette a természet. Így lett helyette a sátor, ami viszi tovább a Fa10 nevet.) Itt egy Trevis Audio front és monitor hangrendszer dolgozott egy Allen&Heath SQ5 keverővel, AT mikrofonokkal és KORG-VOX cuccokkal a színpadon. Mellette működött egy silent terem, villanydobbal, vonalcuccokkal, A&H digitális keverővel és AT fulesekkel.
A központi színpadon a Nyíregy All Stars különítmény két tagja, Baranya Tamás és Farkas-Bács Levente üzemelte a Linea Research végfokkal hajtott Garry Hexa beatfelszerelést, amibe a többnyire Audio-Technica mikrofonokból érkező jelet egy dLive keverőrendszer keverte meg. A srácok elképesztő munkát toltak bele a hétbe. Elég annyi, hogy a szombati gálakoncerten 138 (!) produkció állt a színpadra egymás után.


A Nyíregy All Stars csapatának másik oszlopos tagja, Turcsán András egy AVID ProTools Carbon alapú stúdiót üzemeltetett a tábor igazgatói irodájában Genelec lehallgatással, AT mikrofonokkal.  
A próbatermekben KORG billentyűs hangszerek, AT mikrofonok, VOX erősítők, AH keverők és Trevis hangdobozok teljesítettek szolgálatot más cégek felszerelésével karöltve. A gördülékeny lebonyolításról a „Szentgyörgyös” gyakornok srácok gondoskodtak rendületlen. Jár nekik a taps.


A táborlakók a kurzusokon való részvételük és hozzáállásuk, zenekari gyakorlaton mutatott viselkedésük alapján ösztönző ajándékokban részesülnek. Nyeremények ezek, de nem versenyben elért helyezés alapján kerülnek kiosztásra. Nyeremények olyan szempontból, hogy kreatív életükben nagy segítségükre lehetnek. Íme az Audmax által felajánlott ajándékok és a csillogó szemű ajándékozottak. Ajándékaikkal vagy természetes környezetükben.

 



Az Audio-Technica  ATS99 énekmikrofont Mihalovics Gréta kapta

 



A tábor legszorgalmasabb/legtehetségesebb billentyűsének szánt Korg microJORG XL+ szintit a multiinstrumentalista, immár fél éve zongorázó Ötvös Vilmos kapta.

 



A KORG Nu:Tekt Harmonic Distortion és Power Tube Reactor pedálokat két ifjú gitáros tehetségnek szántuk, Sepesi András és Márton Ábel kapta őket.

 


Az elektronikus zenészek közül Michelisz Norman tűnt ki szorgalmával. Őt a tábor ítészei egy limitált kiadású KORG NTS-2 oszcillátor készlettel jutalmazták, melyhez egy Patch&Tweak könyv is jár.

 


 

Az 5letszobrász kurzus a tábor legnehezebben megfogható eseménysorozata, ami elképesztő sikernek örvend az első pillanattól kezdve. A Lombos Marci által tartott kurzuson Tóth Marcell Péter érdemelte hihetetlen energiáival az Audient EVO Studio Recording Bundle csomagot kreatív zenei ötleteinek megörökítéséhez.

 


Kisebb Audio-Technica csomagot kapott Demjén Csenge, Kertész Boglárka, Huszár Marcell, Fekete Bettina és Lengyelfy Eszter, Horányi Tamás, Jenei Ádám és a Dr. Kotász zenekar tagjai.
Elképesztő hét volt ez úgy, ahogy volt. Lehetne cincálgatni, de minek, hogy ki és mi az, amitől ez megkerülhetetlen rendezvény lett az életemben, az Audmax életében és a korábbi táborozók életében  . Andrásik Remó megálmodta, többedmagával összerakta, szervezi és üzemelteti. 30 éve. Lesz 31? Nyugodjon le mindenki, lesz.


Ott találkozunk. Addig is nézzétek meg Berényi Kitti képeit itt, albumokba gyűjtve.


Hajdu Zoli
Audmax

 

 

 

Vissza a Hírek oldalra »


Képviselt gyártók, márkák

Az AUDMAX által képviselt kiemelt márkák, gyártók - ABC sorrendben. Bővebben...

Allen&Heath Appsys ProAudio Audiopole AudioPressBox Audio-Technica Avalon-Design Avid B&C Speakers DiGiGrid DirectOut Technologies Genelec GLAB Guitar Laboratory Green Hippo ITC INOUT Communication Systems Korg L'Acoustics Linea Research Panphonics Roland Professional AV Symetrix Tascam Trevis Audio Lab Vox Waves Williams Sound
HANOSZ
Az Audmax Kft. a HANOSZ tagja.
A Hangszeresek Országos Szövetségének fő célja az aktív zenélés társadalmi elfogadottságának növelése és támogatása.
Széchenyi 2020